divendres, 14 de gener del 2011

DILEMA ÈTIC I MORAL




Per a finalitzar us llençem tres preguntes per tal de dinamitzar la participació:

Què en sabeu sobre l'ètica i la moral?

Què creieu que té més pès a l'hora de prendre decisions; l'ètica o la moral?

Fés una valoració personal i digues què té més rellevància per a tu.

2 comentaris:

  1. les definicions mes correctes per etica i moral són aquestes
    etica:
    Según una corriente “clásica”, la ética tiene como objeto los actos que el hombre realiza de modo consciente y libre (es decir, aquellos actos sobre los que ejerce de algún modo un control racional). No se limita sólo a ver cómo se realizan esos actos, sino que busca emitir un juicio sobre estos, que permite determinar si un acto ha sido éticamente bueno o éticamente malo.

    moral:
    Se denomina moral al conjunto de creencias y normas de una persona o grupo social que determinará el obrar (es decir, que orienta acerca del bien o del mal —correcto o incorrecto— de una acción o acciones).

    tenin en compte aquestes difinicions podem contestar a la segona pregunta i jo crec que sempre te una importancia mes gran la moral per aquelles decicions importans en las que no pots duptar en las que es una decicio rapida la moral es la que ens fa triar no sempre correctament epro el que nosaltres crveiem k es el mes llogic com en casos extrems seria salvar la vida de algu altre a costa de la nostra, pero tambe sa de tenir encompte que la moral es produida per allo que estem acostumats a viure cada dia i que no per tots es el mateix punt de vista.
    veient el video de avans jo, desde el meu punt de vista esta clar, que sempre esta per sobre un amic, i com un cop va dir un filosof politic i espriptor italaia " el fin justifica los medios" i si es molt necesari i no implica la destrucio ja sigui fisica moral o psicologica d'una persona, i remarco molt impresindible jo crec que defendria el meu amic.

    by:kain

    ResponElimina
  2. Jo crec que amb aquest video podem vure de que tracta cada un dels dos termes ETICA i MORAL

    ResponElimina