dilluns, 17 de gener del 2011

ejemplos de dilemas éticos i morales.

Hola familia, para saber orientarse y aprender mas sobre la ética i la moral debemos saber antes que quieren decir con exactitud y para ello publico esto.
Podeis dar opiniones y agregar información sobre el tema:
Recuerden que la ética y la moral no son lo mismo puesto que la ética es la ciencia del comportamiento moral de los hombres y la moral es el conjunto de creencias de una persona o grupo social.Vamos con unos ejemplos;

realizarse un aborto es un problema moral,
practicarle un aborto a una mujer es un problema ético,
robar es un problema moral,
definir el castigo es un problema ético y
definir a quién debe aplicarse es un problema ético,
Rechazo robar la calculadora de un compañero de clase sabiendo que nadie me ve es un problema moral,ayudar voluntariamente a un compañero de clase si bien me arriesgo a herir su orgullo tambien es moral pero preguntarse sobre qué tiene más valor moral, la intención que inspira un acto o los resultados que con él se obtienen esto es un problema o dilema ético.

4 comentaris:

  1. aquesta aportacio em sembla interesant ja que aporta poder donar la nostra opnio en que et sembla si son o no etics o morals els referents que en an donat, pero jo en aquest casos estic completament d'acord encara que m'agradaria recalcar que la moral es allo que ens fa ser com som perque actuem amb la moral el primer que pensem sempre es allo que estem acostumats a veure i viure normalment, per aixo acostumen a ser uns actes que considerem civic o logics encara que sempre i han exepcions.

    ResponElimina
  2. bueno per complementar el meu anterior comentari us deixo un video per veure que si mes no es interesant sobre com utilitzar la moral que tenim apresa en la nostra vida

    http://www.youtube.com/watch?v=JlFO7RqdxtM

    BY:KAIN

    ResponElimina
  3. Personalment crec que la moral i l'ètica són dos paraules que van extremadament lligades, és a dir, el significat de cada una va en funció de l'altre.

    PD: Estic molt d'acord amb els exemples d'aquesta publicació, ja que ens mostra amb una visió clara la diferència entre aquests dos termes.

    ResponElimina
  4. En aquesta publicació podem veure la definició de moral i ética gràcies als exemples donats i podem veure la diferencia i a l'hora el que arriben a estar entrellaçades aquestes dues paraules

    ResponElimina